miercuri, 17 noiembrie 2010

dragă mi-e publicitatea

...cu floricelele şi păşunile ei mănoase cu tot. M-am oprit virtual pe iqads.ro din reflex şi din obişnuinţă. Şi vizionez de zor ronţăind chips-uri şi sorbind mai mult acid decât lichid, nu mă pot bucura altfel de reclame. Primul clip - Ulpio Cremita sau Eugenia Reloaded. Şi mă întreb parafrazând clasicii..."Unde eşti tu, Eugenia doamnă? Că te vând acum alţi ei, Să remarci că ai fost notorie, Şi te relansează vrei nu vrei." Noua variantă, care tot de foame ţine sau mai nou de dulce (există aşa ceva?) promite biscuiţi mai fragezi şi cremă mai bună. Iscusiţi exploratori ce suntem, nostalgici încă şi fideli gusturilor de demult, reciclăm şi îmbunătăţim oare? Milka merge pe aceeaşi frecvenţă, astfel încât dacă acum ceva vreme marmota lor învelea ciocolată în staniol -replica de aur, mai nou propun o nouă ocupaţie în acelaşi ton - animatori de văcuţe. Genul acesta de sintagme, expresii căpătă sens şi sensuri favorabile pentru produs în limbajul colocvial. Şi nu am niciun dubiu că văcuţele nu sunt fericite la cât de gustoase sunt produsele. Ingenios, eficient că altfel abordau un ton mai serios şi lejer, aşa găsesc ultimul lor spot publicitar. Următoarea oprire e la ROM. Confuz, întortocheat, "cum să mă induci în eroare în mai puţin de 15 secunde?". Măcar am aflat cum e cu americanii şi stelele. Stai să înţeleg: dăm ROM-ul americanilor, era o glumă de fapt, ok, nu-l mai dăm şi-i facem imn. Aham! Împrumutăm atitudinea americanilor ca să ne promovăm produsele şi exagerăm ca ei! Doar aşa are sens.
Lapte şi miere!!! Poveste romantică - checked. Ceva dulce, în cazul nostru, prăjitură - checked. E un fel de romance publicitar, care culminează treptat în funcţie de etapele ideale şi iluzorii ale vieţii unei femei, etape care ating superlativul "lapte şi miere".
Rienergy - Pisica. Îmi place spotul, deşi e foarte trist să strigi pisica "Pisica!", adică e clar că suntem într-o reclamă şi că tipul e un ciudat. Ce-mi place şi mai mult e că ciudatul de tip nu se transformă după ce bea energizantul într-un tip mişto. Urmează apoi avalanşa de superlative. Supersinele lui declanşat de băutura energizantă îl ajută doar să continue ceea ce face. Nimic mai mult! Adică să strige pisica într-un mod neobişnuit, însă tipic lui. Continuă să continui - nimic exagerat sau deplasat. Să fie primul spot sincer? Ingenios!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu